بازی‌های کامپیوتریتکنولوژیسرگرمی

نینتیندو سوییچ چگونه تبدیل به بهترین مکان برای بازی‌های جدید شد؟

نینتیندو سوییچ در مدت کمی توانسته است علاقه و حمایت زیادی را به خود جلب کند.

امروزه همه دوست دارند بازیها نسخه‌ی نینتندو سوییچ هم داشته باشند و بسیاری از سازندگان بازی هم این خواسته را عملی می‌کنند. اما سوییچ به صورت اتفاقی تبدیل به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازی‌های جدید نشده است. تمام بازی‌سازان مستقل اتفاق نظر دارند که خود سوییچ تلاش بسیاری کرده است تا این اتفاق بیفتد.

کرک اسکات، مدیر روابط ناشر-سازنده شعبه‌ی آمریکای نینتندو، در این باره گفته است:

“به نظر من کاری که نینتندو انجام می‌دهد و از سازندگان مستقل حمایت ویژه‌‌ای می‌کند فقط باعث می‌شود خود ما بیش‌تر در دسترس باشیم.”

اسکات به نحوی توضیح داد که به نظر می‌رسد کار بسیاره ساده‌ای است، اما او توضیح داد که آن‌ها یک تیم کامل دارند که مشغول پیدا کردن و پشتیبانی از بازی‌های مستقل عالی هستند و همین حمایت فعالانه‌ای که فراهم می‌کنند درواقع مسئله‌ی بسیار مهمی است.

بعد از انتشار خبر آمدن Cuphead به سوییچ در ماه آینده، جرد مولدنهاور از StudioMDHR گفت که کار کردن بر روی این فرایند به همراه نینتندو بسیار لذت بخش و راحت بوده است. او همچنین افزود:

“با وجود این تعداد زیادی بازی که منتشر می‌شود کاری که از عهده‌ی شما برمی‌آید محدود است اما این که ببینید نینتندو چقدر تا حد ممکن انسانی برای حمایت تلاش می‌کند، خیلی خوب است.”

استودیوی تیمبرلاین با نینتندو کار کرد تا اولین بازی خود، The Red Lantern را معرفی کند و از طرفی کارگردان بازی، لیندزی روستال هم گفت که نینتندو از آن‌ها حمایت کامل کرد. روستال گفت:

“آن‌ها نوآوری در بازی‌ها را می‌بینند و عاشق فرایند خلق و هنری هستند و می‌خواهند این‌ها را به نمایش بگذارند.”

همین حمایت هم محسوس است. روستال توضیح داد که آن‌ها سازندگان مستقل بازی را به مصاحبه می‌برند و کمک به این که فرد در خط مقدم و مرکز توجهات قرار بگیرد برای این که متوجه بشوید از شما حمایت می‌شود خیلی مهم است.

کریس لی از نتفلیکس هم اعلام کرد که نینتندو درمورد بازی Stranger Things 3 حمایت زیادی کرده است و گفت کار کردن با آن‌ها فوق العاده است. دیوید پوتینگر از تیم Stranger Things 3 هم گفت قسمتی از این تجربه‌ی مثبت به‌خاطر این است که آن‌ها راه یافتن به پلتفرم را خیلی ساده می‌کنند و مزایای ذاتی سوییچ مانند تحرک راحت باعث می‌شود سازندگان بیش‌تری به سمت سوییچ جذب بشوند، حتی با وجود این که به اندازه‌ی کنسول‌های دیگر قدرت ندارد.

در حالی که Switch eShop رشد می‌کند، نینتندو به طرز معجزه آسایی قادر بوده است سطح کیفی خوب خود را حفظ کند. لی در این مورد گفت که مشتریان وارد eShop می‌شوند و می‌دانند هر چیزی که در آنجا در دسترس است، از فیلتر رد و دستچین شده است و درمورد پلتفرم‌های دیگر گفت که وقتی فاقد این فیلتر باشند حسابی به مشکل برمی‌خورند.

روستال و ملدنهاور هم نظرات مشابهی داشتند و به نظر می‌رسد که حق با آن‌ها باشد چرا که پلتفرمی مانند استیم در جهت مخالف پیش رفت و در نتیجه با رسوایی و مشکلات کارآمدی روبرو شد. توضیح پتینگر درمورد این که چرا نینتندو هم با وجود موج عظیم بازی‌هایی که به سمت آن روانه می‌شوند، دچار همین سرنوشت نمی‌شود ساده است:

“یکی از روش‌های نینتندو برای حفظ کیفیت در بازی‌هایی که عرضه می‌کند تلاش صادقانه است. شما فقط باید تلاش کنید. بدون این عامل به جایی نمی‌رسید. تیم ننتندو به صورت فعالانه به دنبال محتوا و سازندگان عالی هستند.”

روستال گفت اسکات و اعضای تیم او عاشق پیدا کردن و بردن بازی‌ها به سطح بالاتر هستند و آن‌ها هنگام پیدا کردن یک یاقوت تراش نخورده درست به اندازه‌ی زمانی که می‌خواهند پروژه‌ی عظیمی را اعلام کنند احساس غرور و افتخار می‌کنند؛ و در حالی که سیستم‌هایی مانند ایکس باکس ۳۶۰ یا پی‌اس ویستا هم از بازی‌های مستقل حمایت می‌کردند اما شور و شوق نینتندو در این کار در سطح دیگری است.

ملدنهاور در ادامه گفت:

“شما باید به شرکتی که به دنبال بازی‌های جالب می‌گردد و تلاش می‌کند آن‌ها را به دست بازیکنان برساند ایمان داشته باشید. سوییچ که هم یک دستگاه متحرک و هم یک کنسول است این امکان را به بازیکنان می‌دهد که مجبور به انتخاب نباشند که در نتیجه فرصت بهتری برای سازندگان مهیا می‌کند تا عناوین آن‌ها بیش‌تر بازی بشود.”

ماهیت ترکیبی نینتندو به قدری خوب و کارآمد است که نه تنها رضایت کاربران را فراهم می‌کند بلکه توجه و رضایت بسیاری از سازندگان بازی را هم به خود جلب می‌کند.

اما تنها سخت افزار و حمایت نینتندو از سازندگان نیست که سوییچ را تبدیل به یکی از بهترین جاها برای بازی‌های جدید کرده است، بلکه پای نوستالژی نینتندو هم در میان است. هر بازی سازی از این که عنوان خود را روی سیستم نینتندو ببیند هیجان زده می‌شود.

پوتینگر در این مورد گفت شنیدن این که بازی آن‌ها قرار است در سوییچ باشد یکی از بهترین لحظه‌ای او و تیمش بوده است.

روستال هم در این مورد گفت، حس فهمیدن این که قرار است در نینتندو سوییچ باشید بسیار فوق العاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا